Czym są filtry Google?

Co to dokładnie są filtry Google?

Filtry i bany Google są to kary nakładane na twórców stron, którzy łamią wytyczne wprowadzone przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli podczas pozycjonowania strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie musisz obawiać się filtrów Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w rażący sposób naruszają wytyczne Google mogą zostać nawet całkowicie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są zazwyczaj na okres 30 dni, a filtry algorytmiczne do chwili, gdy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotkać możemy się się z filtrami Google nie pozwalającymi na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.