Mało klientów? Pomoże agencja SEO

Firmy SEO. Kompleksowa pomoc profesjonalistów

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy witryn internetowych, którzy marzą o tym, by dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podejmowanie starań na własną rękę. Nie mając rozeznania w tematyce SEO i nie śledząc regularnie informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować dobrze i – kluczowe – skutecznie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, niemniej jednak nie każda firma się na to decyduje z uwagi na koszty. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki przewidziane na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od grafiki, copywritingu, kampanii Google Ads czy kodowania służący merytoryczną pomocą w tych sferach.

Dobra firma SEO dopasowuje działania do każdego klienta

Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się w trakcie doboru firmy, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy wybrać firmę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych oraz reklamowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od około dziesięciu lat, można mieć pewność, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć obecna jest zakładka „Case study”. Zanim podpisze się umowę powinno się przeanalizować opisy takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć i dla jakich branż pracowała. Godna zaufania agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o harmonogramie prac na zbliżające się tygodnie, a także dostarcza raporty z przeprowadzonych działań i ich efekty.

Następny liczący się aspekt to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu działań do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w ciągu 30 minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania pracownik rzetelnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, potrzebne do opracowania dla niej indywidualnej oferty. To dane, których nie można znaleźć na własną rękę w internecie, jak np. informacja o realizowanych uprzednio działaniach SEO i o kluczowych dla klienta usługach albo produktach, które pragnie wypromować.

Rozliczenie za usługi agencji SEO – których ofert się wystrzegać

Ostrożnie powinno się podejść do agencji SEO, które sugerują rodzaj umowy z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu płatność odbywa się wówczas, gdy słowa kluczowe osiągną wskazane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top10 bądź do Top3). To wciąż często napotykany rodzaj rozliczeń, jednak niesie ze sobą wysokie ryzyko – można wszak osiągnąć natychmiastowe rezultaty naruszając reguły ustalone przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, dlatego rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Co do opłaty za działania agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, by wykonać dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszelkie wyliczone w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają dużo niższe.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]