PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym

Szukasz szczegółowych wiadomości o aktualnej ofercie private blog network? Dobrze trafiłeś! Zajrzyj na https://pbnmarket.pl.

Aby odbiorca odnalazł twój biznes musisz nie tylko mieć stronę firmową, lecz także postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe fachowe i przydatne dla potencjalnego klienta artykuły. Jednak nie wolno również lekceważyć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – pomocne jako część szerszej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a potem zarządzane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez agencję SEO albo sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są przeważnie stosowane jako jeden z punktów rozbudowanej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które zostały starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a następnie konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich na właściwym poziomie.

Jak zastosować PBN? Polecamy wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

Prywatne sieci blogów świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie dodane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej nazwa, adres e-mail bądź telefon i adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także wpis w ogólnodostępnym katalogu firm, profil w mediach społecznościowych lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Druga ciekawa metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z dodaniem linku do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej użyteczność oryginalnego wpisu, gdyż odnajdywanie linków do niego na różnych blogach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, rzetelne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami, doradztwem finansowym i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO