Co oznaczają bany i filtry Google

Prowadzenie firmowej witryny online wymaga jej efektywnego pozycjonowania w wyszukiwarkach, aby była zauważalna dla internautów i pojawiała się wysoko w wynikach. Czasami jednak firmowa strategia powoduje pogwałcenie reguł rzetelnego pozycjonowania i na witrynę mogą być zastosowane przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, jak się zachować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – co oznaczają?

Ban od Google to najgroźniejszy sposób kary, jaki może spotkać portal w sieci. Oznacza on zupełne wykasowanie jej z rezultatów wyszukiwarki Google, co tak naprawdę znacząco utrudnia funkcjonowanie interesu. Zwróćmy uwagę na to, że 90% internautów korzysta z Google, więc po zablokowaniu witryny odsetek naszych gości dramatycznie się obniży. Natomiast nałożenie filtra obniża pozycję witryny w rezultatach przeglądania, co także niekorzystnie wpływa na klikalność witryny. Występują stosowane osobiście przez załogę Google filtry ręczne, a także wywoływane automatycznie przez specjalne programy filtry algorytmiczne.

W jaki sposób uporać się z banem i filtrem Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są np. za stosowanie ogromnej liczby odnośników przekierowujących na naszą stronę internetową lub stosowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby zlikwidować ban od Google trzeba wcześniej poznać jego przyczynę. Najlepiej zlecić to specjalistycznej agencji SEO, która sprawnie upora się z filtrem. Operacja może niestety przeciągać się aż pół roku, należy więc być cierpliwym.